sunnuntai 23. syyskuuta 2012

MAllorcaa!

Nyt oli vähä hiljanen viikko ku oltiin Arton kaa vihdoin meiä honeymoonilla Mallorcalla näin kaks vuotta häitten jälkee :P Mutta oli ihana reissu! meillä oli auto vuokrattuna koko viikoks ja mentii ympäriinsä sielä ja tuli koettua sen saaren kaikkia eri puolia ja ajettua monien pikkukaupunkien / kylien läpitte, missä tiet oli vaikka kuinka kapeita ja autoja vielä parkeerattu tien reunaan ja länsirannikon vuoristossa mutkiteltu kapeita serpenttiiniteitä ja jännitetty joka mutkan kohdalla, että jos sieltä tulee bussi tai joku kaahailija vastaan! :D Mutta ehjinä säilyttiin, vaikka muutaman kerrran tulikin se bussikin vastaan sielä vuoristossa ja autoki säilyi naarmuitta! Lämmintä oli, joka päivä varmaan noin 30astetta, auringossa ylikin. Merivesi oli upean turkoosia ja kirkasta ja lämmintä!
Mutta antaa kuvien puhua puolestaan! Mulla ei ollu mun omaa kameraa mukana, ku se painaa nii paljo ja ei ois kiva jos joku sen ois pölliny, jote kuvat on otettu pääosin arton iphonella.. otin kyl jotai tolla pikkujärkkärilläki (450d) mutta masennuin ku iphonella otetut kuvat näytti paljo paremmilta enkä enää jaksanu sillä loppumatkasta paljoa räpsiä.. :D Osa kuvista siis arton ottamia (varmaa suurin osa..:D)
Näkymä hotellihuoneen parvekkeelta :)
näkymää parvekkeelta tässäki 8)

vähä zoomia merelle päin !

auringonnousu näky upeesti kans sieltä parvekkeelta! <3
eka aamu 8)

aamunaama mulla ja auringolla! 8)

käytii vähä minigolffaamassa lauantaina!

Oli iha komee minigolfpaikka! ja ihan meiä hotellin vieressä melkee!

Golffaamisen jälkeen lauantai-iltana käytii saaren eteläisimmässä kärjessä,
missä oli majakka, miltä käveltiin rannalle tällasta polkua varmaan joku 2-3km.

Polun toisella puolen oli tällasta kallioo ja ihanaa turkoosia vettä ja aallokkoa <3
 Siel oli joka paikka täynnä tällasia kivitorneja.. :D meki tehtii oma miniversio ;)

Perillä! Tual oli upeet aallot ja iha sika kuuma!
onneks vähä tuuli, ni oli inhimillisempää kärventää itteään siinä auringossa! :D

Palma Nova yöllä

Sunnuntaina lähettiin sitten länsirannikolle ajamaan!
Koko länsirannikko on upeeta vuoristoa, missä tosiaan niitä jännittäviä tilanteita kapeilla
ja mutkaisilla serpenttiini teillä riitti, mutta kyllä näköalat olikin sen arvosia!

Tonne ois ollu upee päästä pulikoimaan :P Myöhemmin päästiin kyllä onneks
Sa Calobran rannalle uimaan, missä oli iha uskomattoman kirkasta ja turkoosia vettä
ja korkeat kallion seinämät ympäröi rantaa :)

Sielä oli ravintolasta varmaan komeet maisemat! :D

Maisemat oli komeet Formentorin majakalta, joka sijaitsi saaren pohjoisimmassa pisteessä.

Upeita poukamia oli! Ku ois vene ollu ni ois vaa menny saaren ymopäri ja
pysähtyny aina kaikkii upeisiin poukamiin uimaan :P

Sielä näkyy Porto de Pollencan kaupunkia ja satamaa, joka oli varmaan (mun makuun) kivoimpia kaupunkeja mitä nähtiin. (ja niitä tuli nähtyä aika paljon...:D)

Tiellä hyppi vielä tollaseja kilejäki vai mitä ny olikaa :D iha niiko järkyttävät mutkat ja rotkot ja kapeet tiet, joilla kuitenki tulee melkee koko aika autoja vastaan ei ois riittäny.. x)

Auringonlasku auton ikkunasta sunnuntai-iltana. :)

Maanantaina lähdettiin tutustumaan Mallorcan pääkaupunkiin, Palmaan.
Sielä törmättiin heti ekaks tällasee veitikkaan.
Kuvan ottamisen jälkee kylläki toi takana oleva mies tuli räyhäämään tolle jotaki,
en tiiä oisko ton pitäny periä jotai rahaa siitä et siitä otettiin kuva... :'D me livettiin vaa äkkiä paikalta.. :D

Palman katedraali
Nää oli nii söpöjä pikku kävelykatuja :P

Ostettiin sellanen koko päivän sightseeing bussilippu, millä päästii ajelee ympäri kaupunkii sellasella punasella kakskerroksisella bussilla, missä ylin kerros oli avoin. Siitä sai siis jäädä missä vaa pois ja nousta miltä pysäkiltä vaan takas kyytiin. Ekaks sit jäätiinki pois Palman linnalla, ja iha innoissamme oltii menossa sisää, mut ku kävellää ovelle, ni sielä on lappu et maanantaisin menee kii klo 13.. ja kello oli 13.06.. vähä harmitti.. :D
Mutta oli näkymät sieltä linnan ulkopuoleltaki komeat! Siitä sit hypättii takas bussii ja mentii vähä shoppailee Palmaan. 8)

Tiistaina suunnattiinkin Manacoriin ostamaan äitille Majorica helmista tehty kaulakoru!
Eipä ollu kyl mikää rihkama kauppa toi.. :D Sen kerto hinnatkin.
Mut äitillä oli ollu hyvä haisu hintatasosta ku oli antanu rahat mukaan enne meiä lähtöö.. :D

Sitten suunnattiinkin kaakkoon ja kohti Capdeperan linnoitusta,
jonne paikalliset ovat joskus aikoinaan paenneet suojaan merirosvoilta!

Tollanen hieno purjelaiva purjehti yks aamu auringonnousussa! :)
Loppureissulta ei näköjää ollutkaan sitten pahemmin enää kuvia, videoita vaan! :) Mutta keskiviikkona oli vähä pilvisempi ja tuulisempi päivä, mikä me vietettiin siinä hotellin lähistöllä. Aamulla käytiin pitkällä kävelyllä Palma Magalufin puolella. (Ja todettiin, että meiän Palma Novan puoli oli paljon viihtyisämpi..:D )
Rannalla oli aivan upeet aallot, jote heti kävelyreissun jälkee päätettiinki suunnata niihi aaltoihin riehumaan! Se oli siistiä, mutta huomattiin kyllä että siinä oli kohta silmät punasena siitä suolavedestä. Siinä aikamme riehuttua mentiin hotellille vähäks aikaa lepäilemään, mutta melko pian lähdettiinkin taas rannan suuntaan kun aurinkokin alkoi paistaa enemmän. Mutta tällä kertaa käytii kaupan kautta ja haettiin itellemme kunnon snorklauslasit, niin aalloissa riehuminen oli paljon mukvamapaa. 8)

Torstaina lähettii aikasin aamusta Incan markkinoille, jotka kuulemma ovat koko saaren suurimmat ja edullisimmat. ja no isot ne ainakin oli, kojuja oli joka kadulla ja sinne melkein eksyi niitten sekaan.. :D Sieltä tarttu mukaa sit koruja ja jotai muuta pientä :)
Markkinoilla seikkailun jälkeen suunnattiinkin taas etelärannikolle, tällä kertaa sellaselle rannalle ku Es Trenc, joka ainakin tjäreborgin opaslappujen mukaan on uoein ranta koko saarella. Ranta olikin komea, mutta pikku vika sielä oli, kun käveli rantaviivaa vähän liian pitkälle.. nimittäin ihmiset alko olla ehkä paljaina.. :D eli siis iha täysin nakuina.. jote palattiinki aika äkkiä takaspäin ja asetuttiin sit sellaseen paikkaan missä suurimmalla osalla oli kaikki uimavaatteet päällä.. Missään sielä ei kyllä voinu välttyä yläosattomilta naisilta, mutta ainakin alaosat oli kaikilla päällä ja yläosakin suurimmalla osalla naisista.. :'D
Sielä sitten otettiin aurinkoo ja uitiin monen monta tuntia. :)
Illalla sitten käytiinkin vielä viimesen kerran meiä hotellin lähialueella seikkailemassa ja ostamassa mulle vielä pari korua ja syömässä ehkä parasta ruokaa hinta-laatu mittarilla mitattuna, eli kebabbia.. :D kympillä saatiin molemmat syötyä, sen lisäks saatii tosi hyvää palvelua, kun muuten meni helposti ruokaan veroineen(mitä ei yleensä ollu ruokalistahinnoissa vielä mukana) ja tippeineen noin 30-35e.. :s

Mutta viikko meni kyl tosi nopeeta ja paljon jäi vielä tekemättä ja näkemättä mitä ehkä ois halunnu keretä, mutta pitihä sitä nyt välillä vaa olla ja ottaa rennostiki kun kerran lomalla oltiin.. :D ehkä sit vie joku toinen kerta Mallorcalle ja sitte voi tehä näitä kaikkia muita juttuja :P

Lämmintä sielä oli koko viikon, päivisin noin 30C ja iltasinki lämpö pysy n.18-20C. Merivesi oli ehkä noin 25C! Taisin nyt kyllä jäädä vähä koukkuun tällaseen lomailuun.. Saa nähä onko ens vuonna rahaa mennä taas johki lämpösee ;)